KPN en kracht sociale mediaHelaas kan ik nog niet melden dat de verhuizing van mijn KPN internet-, televisie- en telefoondiensten is volbracht. Door de kracht van sociale media was het dinsdag aan het einde van de dag, alsnog mogelijk de afspraak die gepland stond voor een monteur aanstaande vrijdag, te vervroegen naar gisteren (woensdag).

(KPN krijgt verhuizing niet geregeld, erg knullig voor een megaorganisatie! en KPN en de wet van Murphy )

Kracht sociale media

Bovengenoemde blogs heb ik gewoonweg verspreid op sociale media, waaronder het Twitter kanaal van KPN en daar is uiteindelijk actie op gekomen, dus gistermiddag had ik hier een capabele storingsmonteur op visite. Helaas kon de beste man me na een kwartier al vertellen dat hij het probleem waarschijnlijk vandaag (gisteren) niet opgelost kreeg. Hij ging wel alles nalopen en kijken waar het probleem lag. Na grondig nalopen van alle mogelijke test kwam hij tot de conclusie dat het probleem onder de grond ligt. Er moet dus nog een nieuwe monteur komen die grondwerkzaamheden verricht. Deze mag ik aanstaande vrijdag verwachten.

Officieel mocht de monteur het mij niet vertellen, maar het probleem blijkt vrij groot van aard en hij schat de kans reëel dat ook de monteur aanstaande vrijdag het euvel niet verholpen krijgt en dat er een aannemer bij te pas zal moeten komen voor graafwerkzaamheden.

Probleem KPN verhuizing duurt voort

Wie had ooit kunnen denken, dat een simpel ogende verhuizing van mijn KPN diensten zoveel voeten in de aarde zou hebben. Ik kan me het gesprek nog zo goed herinneren toen ik mijn verhuizing al weken geleden meldde bij de KPN. Het zou een kwestie zijn van modem en toebehoren meenemen en hier inpluggen. Alle diensten van de KPN waren hier aanwezig. Simpeler kan het haast niet. Nou, inmiddels zijn we al bijna een week woonachtig in ons nieuwe huis en ben ik grootgebruiker geworden van de KPN hotline en heb ik zelfs een contactpersoon die alles vanaf de administratieve kant volgt en monitort. Deze belt me geregeld met updates. Het is de KPN inmiddels ook wel duidelijk dat mijn dossier een opeenstapeling is geworden van fout op fout en ze doet nu echt wel wat ze kunnen om het probleem op te lossen. De wet van Murphy is gewoon heel erg van toepassing en ik heb gewoon vette pech dat het nu net mijn verhuizing is die helemaal in het honderd loopt.

Dit verhaal krijgt dus nog een vervolg.

Heb jij ook wel eens de wet van Murphy meegemaakt in een situatie waar het maar bleef fout gaan?