KPN en de wet van Murphy

Iedereen kent de wet van Murphy, als iets misgaat, dan gaat het ook goed mis.

Zo nu bij mijn contract met de KPN voor levering van internet, televisie en telefoon. Een verhuizing lijkt me nu niet het aller moeilijkste om geregeld te krijgen, maar blijkbaar is dat in sommige gevallen (in dit geval in MIJN GEVAL) heel veel moeilijker, dan ooit vooraf denkbaar!

Lees mee in de SOAP die KPN maakt van mijn VERHUIZING:

Keurig op tijd geef ik enkele weken van te voren mijn geplande verhuizing door aan de KPN en er wordt mij verteld dat op mijn verhuisdatum ALLES van het ene adres wordt verhuisd naar het nieuwe adres. Kwestie van modem en toebehoren meenemen en op het nieuwe adres inpluggen. Kind kan de was doen, dacht ik! Kreeg het alles ook nog mooi bevestigd, via de mail en later via de post nog een handleiding met hoe ik alles op het nieuwe adres weer diende aan te sluiten. Het bleek te mooi om waar te zijn.

Op de verhuisdag constateerde ik geen aansluiting waar ik het geheel op kon inpluggen. Ik voelde mij nog “echt een vrouw” die dit was vergeten vooraf te checken. Dus bellen met de KPN. Een aardige dame hielp me en plande een monteur in voor de volgende ochtend. Op het afgesproken tijdsstip ging de telefoon, stond de betreffende monteur op het oude adres, maar geen probleem, hij kwam eraan, service van KPN. Eenmaal binnen constateerde hij, dat ik weer via de normale telefooningang werd aangesloten, dus ik dacht met een kabeltje geholpen te zijn, helaas bleek dit nog steeds te snel gedacht. Er kwam geen signaal binnen. De betreffende monteur was enkel gemachtigd voor glasvezel (wat ik in het oude huis had) en mocht niet in de koperkast in de wijk (wat ik nu bleek te hebben volgens hem, al is dat nu alweer achterhaald, want ik blijk ‘regg fiber’ te hebben (hoe je dat ook schrijft), wat betekent dat de glasvezel is gelegd tot voor de deur en daarna verder gaat als koper.) Afijn, koper was niet zijn afdeling, dus hij bestelde via zijn laptop een monteur voor later die middag. Je raad het al, heel de middag van alles behalve een monteur gezien hier. Dus ‘gezellig’ aan het einde van de middag weer langere tijd met de KPN aan de telefoon.

Nu zou het echt worden opgelost.

Er wordt een monteur gestuurd. Eerste mogelijkheid op maandag (vandaag), maar niet op blokken die combineerbaar zijn met de schooltijden van dochterlief, dus tot dinsdag(morgen) moet er worden gewacht, maar dan wel een ideaal blok tussen 9-11 uur in de ochtend. Er zou een bevestiging volgen via de mail, maar nu de avond voor dinsdagmorgen nog geen bevestiging en nu hang ik (terwijl ik dit schrijf) dus weer geruime tijd met de KPN aan de telefoon. Inmiddels wordt er druk overlegt hoe men dit nu gaat oplossen aan de andere kant. De dame is al even teruggekomen om te vertellen, dat er nog verder met een andere afdeling dient te overleggen en dat was dus alweer even geleden. De muziek is gelukkig niet al te irritant, maar mijn bloed kookt aardig, ik begin het ‘gedoe’ zat te worden. Het blijkt namelijk dat er nog steeds geen afspraak staat ingepland, of althans niet vindbaar in het systeem.

Glasvezel is een aparte afdeling bij KPN en blijkbaar gaat er systeemtechnisch iets goed mis, als een klant verhuist naar een plaats waar glasvezel nog niet binnen ligt in het huis en terug gaat naar koper. De koperafdeling van de ‘gewone’ KPN kan mij vervolgens als klant niet vinden op het nieuwe adres. En juist daar moet nu een monteur worden ingepland, die waarschijnlijk (hoop ik) met een paar korte handelingen mij kan aansluiten op het KPN netwerk en alle leed laat vergeten (na een coulance regeling), bij het hebben van de vertrouwde, goedwerkende diensten van de KPN.

Weer meld de dame dat er daar van alles goed mis gaat intern en dat ze met verschillende afdelingen aan het bellen is om het geregeld te krijgen en nog niet de oplossing heeft maar voor me bezig is. Mijn simpele verzoek om hier een monteur naar toe te sturen is blijkbaar heel ingewikkeld. Hoe moeilijk kan het zijn om een monteur te boeken? Maar systeemtechnisch geeft het blijkbaar de grootste problemen. Ondertussen al weer meer dan een uur in de wacht met tussendoor meldingen dat het nog langer duurt.

Was het nu maar eens opgelost na afloop van dit telefoongesprek, hoe lang het ook nog duurt. Leuk is anders, maar zolang het niet opgelost is, heeft een klacht indienen ook niet heel veel zin. Wel vraag ik me ondertussen af, hoeveel ik nog moet accepteren. Dat hun systemen niet corresponderen, daar hoef ik niet de dupe van te zijn.

Nog GEEN oplossing

Na in totaal bijna anderhalf uur bellen met de KPN is de conclusie dat het NU niet kan worden opgelost. Het blijkt dat mijn order is vast komen te hangen in het systeem. De mevrouw die mij nu te woord stond, beloofde mij dat ik morgen word gebeld door een teamleider die er meer mee kan. Ik heb aangegeven graag om 9 uur gebeld te willen worden en dat indien het me te lang duurt, ik gelijk de klachtenafdeling benader en daar het geheel neerleg. Mijn vraag of ik zelf contact kon leggen met een teamleider werd negatief beantwoord. Ik moest echt afwachten. Wel je begrijpt dat ik het wachten meer dan zat ben, met inmiddels al tweemaal een monteur die wordt geboekt (en niet blijkt te zijn geboekt) en de monteur die hier wel was, eerst nog op het verkeerde adres, kon ook niets.

Hoeveel meer kan er nog misgaan? Wordt vervolgd!

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

20 gedachten over “KPN en de wet van Murphy”