7 redenen om dagelijks noten te eten!

Noten zijn goed voor je.

Neem gerust dagelijks een handje noten om de voordelen van deze gezonde noten mee te krijgen. Hoewel ze veel vetten bevatten, zijn het juist goede onverzadigde vetten. Deze maken niet dik en helpen juist bij het verlagen van je cholesterolgehalte in het bloed.

7 redenen om dagelijks noten te eten! Amandelen en andere noten zijn erg goed voor je gezondheid.
Afbeelding toont amandelen.

Keuze genoeg: heerlijke amandelen, walnoten, hazelnoten, pistachenoten, cashewnoten en ook de wat minder bekende paranoten en macadamia’s worden aangeraden.

Eet noten liefst rauw zoals ze door de natuur worden geleverd.

Dus niet gezouten, gebrand, of met olie ingesmeerd. Ook is het een veel voorkomende fout dat mensen pinda’s ook tot de noten rekenen. Pinda’s zijn echter peulvruchten en bezitten helaas niet de zeer gezonde eigenschappen van noten.

De 7 gezonde eigenschappen van noten.

  • Positieve effecten voor de elasticiteit van je huid, met een langzamere veroudering als gevolg.
  • Het cholestorolverlagende effect, met minder kans op hart- en vaatziekten.
  • De vitaminen en mineralen zijn goed voor haar, huid en nagels.
  • De eitwitten helpen bij de celopbouw.
  • De aanmaak van het gelukshormoon (serotonine) wordt ondersteund.
  • Omega 3 werkt ontstekingsremmend.
  • En tot slot helpen de antioxidanten de schade in het lichaam te herstellen.

Twee noten raden we extra aan:


1. Walnoten

Walnoten bevatten veruit de meeste antioxidanten die goed zijn voor je huid en lichaam. De herstellende werking van schade aangericht door zon, stress, vervuiling en roken. En daarnaast wordt de stofwisseling ondersteunt wat weer goed helpt bij het afvallen. Het advies is dan ook om dagelijks 8 walnoten te nuttigen.

2. Amandelen

Voor de meeste vitaminen en mineralen moet je bij de amandelen zijn. Denk hierbij aan magnesium, ijzer, vitamine E, calcium en zink. Daarnaast bevatten ze veel eiwitten. Eiwitten zijn de bouwstoffen die je lichaam nodig heeft voor de opbouw van cellen in de huid, cellen en spieren. Neem vooral de bruine amandelen die nog niet zijn ontdaan van het vliesje. Dit omdat hier de meeste vitamine E in zit.

Gerelateerde blogs:

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge