Recensie Wink Poppy en Midnight

Elk verhaal heeft een geheim

“Wentel jezelf in een wereld waar niets zo zwart of wit is als het doet lijken”

Wink Poppy en Midnight

| auteur: April Genevieve Tucholke | uitgeverij: Blossom Books | paperback | recensent: Medusa de Wit |

Recensie Wink Poppy en Midnight

‘Wink Poppy en Midnight, het allereerste wat me bij dit boek opviel toen ik het vast had was de cover, wat is die prachtig! Alleen hierom al zou je dit boek in je boekenkast willen hebben staan.’

‘Wink Poppy en Midnight’ gaat over drie tieners die totaal niet op elkaar lijken maar toch op de een of andere manier met elkaar verbonden zijn.  Wink is een apart meisje uit een misschien nog wel apartere familie. Ze heeft een hele grote fantasie en lijkt verliefd te zijn op haar nieuwe overbuurjongen Midnight. Midnight was voordat hij verhuisde en tegenover Wink kwam te wonen stapel verliefd op de gemene Poppy, maar beseft zich maar al te goed dat dat zo niet verder kan en besluit dan ook om Poppy uit zijn leven te verbannen. Na zijn verhuizing leert hij Wink kennen en ze krijgen al snel een hele sterke band met elkaar, ze groeien enorm snel naar elkaar toe. Ze zijn in korte tijd bijna onafscheidelijk geworden van elkaar. Poppy accepteert dit totaal niet, ze laat zich absoluut geen nee zeggen en al helemaal niet weg jagen. Samen met haar vriendengroepje “de gelen”  wil ze hen dan ook een fikse les gaan leren. Ze is zeer manipulatief en moet en zal haar zin krijgen.

Medusa: In het begin had ik tijdens het lezen van dit boek dat ik het geheel erg vaag vond, maar toch wou ik doorlezen. Het boek hield me dus wel degelijk in zijn greep. Het is totaal niet zoals het lijkt, het ene moment denk je nog te weten hoe het allemaal in elkaar zit. Hoe het allemaal zal gaan. Het andere moment slaat het verhaal zo’n andere kant op dat niets meer is als het was. Dat wist mij in dit boek echt te boeien. Daarbij zijn de karakters in dit boek zijn heel sterk neergezet, een extra pluspunt.

Is dit boek vaag? Ja en nee, maar dat is juist de hele charme van dit boek. April Genevieve Tucholke heeft met dit boek een Young Adult neergezet, die ik met geen enkele andere stijl kan vergelijken die ik in dit genre heb gelezen. Ik lees echt veel YA boeken en het zo onderscheidend zijn van andere boeken is een knap staaltje schrijfwerk. Ook leest het boek heerlijk vlot weg. Er zitten veel plottwisten in die je elke keer op een ander been zetten. Vaag en vreemd absoluut, maar ik houd er wel echt van!

Hoe leuk is het dan ook dat jullie een kans kunnen maken om een exemplaar van dit boek te kunnen winnen. Blossom Books stelt een exemplaar beschikbaar van Wink Poppy en Midnight voor een liefhebber van dit genre. Dus lijkt dit boek jou ook wat? Doe vooral mee, en laat je ook wegglijden in dit heerlijk vreemde boek.

Winactie Wink Poppy en Midnight gesloten

• Geef hieronder in een reactie aan dat je het boek ‘Wink Poppy en Midnight’ wilt winnen.
  • Deze winactie eindigt op zondag 12 februari middernacht. De uitslag wordt daarna via de Facebookpagina bekend gemaakt.