Waarheen je ook vlucht

Recensie Waarheen je ook vlucht, Elizabeth Haynes

Waarheen je ook vlucht van Elizabeth Haynes, is een meeslepend verhaal over een vrouw die denkt de liefde van haar leven gevonden te hebben.

Waarheen je ook vlucht

| auteur: Elizabeth Haynes | uitgeverij: Cargo | paperback en e-book| recensent: Sharon Op ‘t Root |

Recensie Waarheen je ook vlucht

Dit boek neemt je mee in het leven van Kathy. In dit boek wisselen twee verhaallijnen elkaar af. Allebei gaan ze over het leven van Kathy, wat er gebeurde en hoe ze nu probeert haar leven op de rit te krijgen en te houden.

Kathy is een jonge vrouw die probeert te genieten van het leven. Ze doet alle dingen die normale mensen ook doen. Ze gaat veel op stap, drinkt drankjes met vriendinnen en flirt met knappe mannen. Als Kathy tot over haar oren verliefd wordt op Lee lijkt het alsof ze haar leven helemaal op orde heeft. Het kan allemaal niet beter gaan en zelfs de vriendinnen van Kathy zijn jaloers op haar. Echter is niets wat het lijkt. Kathy komt erachter dat Lee ook een duistere kant heeft waar ze zelf bang van wordt. Langzaam verandert het leven van Kathy in een hel. Als Kathy ten einde raad is en hulp gaat zoeken bij haar vriendinnen wordt ze niet geloofd. Lee zorgt er namelijk voor dat de vriendinnen denken dat Kathy degene is die hulp nodig heeft. Zou Kathy kunnen ontsnappen uit deze vreselijke situatie?

Als we vier jaar verder zijn, is Kathy verhuisd naar Londen. Langzaam probeert ze hier haar leven weer op te pakken en de nare tijd te vergeten. Lee zit inmiddels in de gevangenis, maar de gebeurtenissen tussen Kathy en Lee hebben zichtbare sporen achtergelaten. Kathy is veranderd in een bange, angstige vrouw die niemand meer vertrouwd. Ze heeft hulp nodig maar durft dit nog niet toe te geven. Stuart, de huisgenoot van Kathy, weet tot haar door te dringen. Hij laat haar beseffen dat ze het niet alleen kan en wil haar helpen. Zou Kathy met hulp haar verleden een plek kunnen geven?

Sharon (23): Wat vond ik dit een heftig boek zeg. Ik werd persoonlijk zeer gegrepen door het verhaal van Kathy. Zelf heb ik in een vergelijkbare situatie gezeten, wat er dus voor zorgde dat ik Kathy begreep in bepaalde situaties. Ik herkende mijn eigen gevoelens en gedachtes en soms kreeg het door het lezen flashbacks/herbelevingen vanuit mijn eigen jeugd.

Ondanks dat ik het heftig vond,  was het wel een boek wat ik maar lastig weg kon leggen. Ik wilde weten hoe het afliep, en heb dit boek dan ook in 3 dagen uitgelezen. De schrijfstijl vond ik erg prettig. Ook de wisseling tussen de twee verhaallijnen was duidelijk. Wat ik ook grappig vond om te ervaren was, dat ik doordat ik in twee verhaallijnen zat, ik het boek spannender vond en er sneller doorheen las.

Al met al vond ik dit dan ook een goed boek, Er kwamen bij mij veel emoties naar boven maar dat lijkt me logisch gezien mijn jeugd. Voor veel lezers zal dit een boek zijn waarbij je denkt, gebeurt dit werkelijk? Waarna je nieuwsgierig verder leest.