Vind mij

Recensie Vind mij, J.S. Monroe

Vind mij gaat over Jar die 5 jaar geleden zijn vriendin, Rosa, verloor door zelfmoord. Maar was het wel zo? Hij krijgt steeds meer het idee dat ze nog leeft en gaat op zoek.

Vind mij

| auteur: J.S. Monroe | uitgeverij: Cargo | paperback en E-book | recensent: Carla Kooijman-van Bakel |

Recensie Vind mij

Jar komt niet over de dood van zijn vriendin Rosa heen, die 5 jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd. Hij blijft maar in zijn rouwproces hangen en ziet Rosa zelfs van tijd tot tijd in zogenaamde rouw hallucinaties. Meerdere mensen om hem heen dringen er bij hem op aan om in therapie te gaan om zijn leven weer enigszins op te pakken. Uiteindelijk doet hij dat ook, maar van de therapie lijkt hij niet op te knappen. Hij wordt al wantrouwiger en weet soms zelf niet meer wat hij moet geloven. Hij raakt er eigenlijk steeds meer van overtuigd dat Rosa nog leeft en gaat daarom door met zijn zoektocht. Soms met wat hulp, vaak met tegenwerking komt hij langzaam steeds een stukje verder in het ontrafelen van de raadsels rondom de dood van Rosa.

Met als grootste vraag: wat gebeurde er precies 5 jaar geleden met Rosa?

Carla: Ik ga het natuurlijk niet doen, want spoilers weggeven is echt niet leuk voor iemand die dit boek gaat lezen. Moeilijk is het wel om het niet te doen; ik zou natuurlijk graag in detail uitleggen waarom ik dit boek zo goed vind. De details laat ik toch maar gewoon weg, want dit boek moet gewoon gelezen worden zonder dat ik dingen verklap.

Vind mij is in een fijne stijl geschreven, het kost mij geen enkele moeite om in het verhaal te komen; de spanning zit er lekker snel in. Ik wil dit boek zo snel mogelijk door, in eerste instantie omdat ik wil weten welke kant we op gaan. Ten tweede omdat ik weten wil of mijn voorstelling van het verhaal klopt met de werkelijkheid. Als ik beland ben op ongeveer twee derde van het verhaal denk ik eigenlijk dat het bijna afgelopen is en dat zal blijken dat de rest van de pagina’s van mijn e-boek gevuld zal zijn met reclame. Niets is echter minder waar! Hop, we slingeren ineens toch een andere kant op en het verhaal neemt me mee naar het echte einde.

Heel knap gedaan. Vind mij zit heel gedegen in elkaar. Het idee van het verhaal vind ik al goed maar het is zo secuur en knap uitgewerkt tot een kloppend geheel, daar ben ik van onder de indruk. Iedereen zal snel of minder snel door krijgen wie de dader is (of daders zijn), maar waarom en hoe? Nee, dat geloof ik niet. Ik wil wel, ik wil geen spoilers geven, oei wat is het moeilijk om niets te verklappen.