natuurlijk haken

Recensie Natuurlijk haken, Maaike van Koert

Natuurlijk haken Nordic Style van Maaike van Koert is een echte aanrader voor Hippe Haaksters!

natuurlijk haken

| auteur: Maaike van Koert | uitgeverij: Kosmos | paperback | recensent: Carla Kooijman-van Bakel |

Recensie Natuurlijk haken

Het boek Natuurlijk haken van Maaike van Koert ziet er erg verzorgd uit en speelt niet alleen in op het hippe haken van nu maar ook op de mooie en populaire Scandinavische stijl. De nordic style die natuurlijk al langer bekend is op het gebied van interieur en mode en nu dan ook op haakgebied.

In eerste instantie worden de patronen getoond met mooie sfeerfoto’s om vervolgens verder in het boek de patronen stap voor stap te behandelen. Alles is voorzien van tekeningen en foto’s om het allemaal te verduidelijken. Helemaal achterin het boek worden alle steken die gebruikt worden in het boek, met bijbehorende afkortingen, met zeer duidelijke foto’s uitgelegd.

haken 1 haken 2 haken 3 haken 4 haken 5

Carla: Op het moment dat ik natuurlijk haken in handen kreeg dacht ik meteen: “dat ziet er aan de buitenkant al leuk uit!” De cover van het boek is natuurlijk met een Scandinavisch tintje, maar meteen ook een beetje in de sfeer van een Bullet Journal.

De binnenkant vind ik er ook erg verzorgd uit zien. Mooie foto’s van een stola, muts, sjaal, wanten en zelfs superleuke wintersokken allemaal met die mooie Scandinavische look. Verder vond ik het babydekentje leuk, de mooie motiefdeken, een tas… Teveel eigenlijk! Echt allemaal prachtige patronen.

Mijn allergrootste favoriet is echter het vest (en stiekem ook het jasje). Mijn handen jeuken om daar aan te beginnen. Het vest vooral, het jasje durf ik denk ik niet aan. Ik ben slechts een beginner! Bij de patronen staat duidelijk aangegeven welke haaknaald je nodig hebt, het materiaal wat gebruikt is voor het patroon (prachtige wolletjes en katoenen bolletjes in mooie kleuren combinaties!) het niveau (van beginner tot ervaren haakster) en natuurlijk de beschrijving van het patroon. Het boek sluit af met de gebruikte haaksteken per steek uitgelegd en met hele duidelijke foto’s daarbij.

Intussen heb ik een paar proeflapjes geprobeerd om te kijken of ik e.e.a. snapte. Eerlijk gezegd nog niet alles, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan de drukte van alledag op dit moment. Ik heb besloten dat ik in de kerstvakantie een poging ga wagen voor het vest! Dat zal zeker een hele klus worden voor mij. Ik vind het echt een prachtig boek met mooie patronen. Ik vind het een echte aanrader voor hippe haaksters, echt een boek van nu!