Recensie Lessen in de liefde, Audrey Carlan

Lessen in de liefde is een heerlijk boek om op een winterachtige dag, met een dekentje op de bank en kaarsjes om je heen, in één ruk uit te lezen.

Lessen in de liefde

| auteur: Audrey Carlan | uitgeverij: Boekerij | paperback en E-book | recensent: Inge Hogevonder |

Recensie Lessen in de liefde

Lessen in de liefde is het eerste deel in de Yoga-girl serie.

Trent Fox is een succesvolle honkballer. Bij een wedstrijd gaat het mis, hij scheurt zijn hamstring en moet geopereerd worden. Daardoor raakt hij in een neerwaartse spiraal en leeft zich uit met drank, drugs en vrouwen. Totdat zijn coach hem van de bank trekt en hem zegt waar het op staat, herstellen en een contractverlenging of einde van zijn carrière.

Trent besluit om het advies van zijn coach op te pakken en aan yoga te gaan doen. In de yogaschool ziet hij zijn lerares, Genevieve Harper. Hij heeft nog nooit zo’n mooie vrouw gezien en is op slag helemaal gek van haar. Maar is Genevieve ook zo gek op hem? Genevieve weet het nog zo net niet met Trent, hij staat bekend als enorme player. Bovendien heeft ze ook helemaal geen tijd voor een man, ze heeft twee banen om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen en zorgt voor haar broertje en zusje.

Maar toch is er die onderhuidse aantrekkingskracht… Weten Trent en Genevieve elkaar te vinden? Weet Trent zijn bestaan als player achter zich te laten? Kan Genevieve zich helemaal overgeven aan een man zonder zich zorgen te maken om haar broertje en zusje?

Inge: Vanaf de eerste bladzijde weet Audrey Carlan je mee te nemen op avontuur in de levens van Trent en Genevieve. Met haar vlotte schrijfstijl weet ze je door het verhaal heen te laten vliegen. Door de personages problemen mee te geven probeert de schrijfster wat diepgang in het boek te creëren. Trent heeft zijn carrière op het spel staan en Genevieve heeft de zorg voor een gezin. Vooral voor Genevieve spelen haar problemen een grote rol in de band die ze met Trent heeft. Hoe kan ze zich openstellen voor een man als ze ook de zorg voor haar broertje en zusje heeft?

Na de succesvolle Calendar Girl serie van Audrey Carlan waren mijn verwachtingen erg hoog gespannen, misschien wel iets te hoog. Ondanks de achterliggende problematiek blijft het verhaal wat oppervlakkig en weet het mij niet helemaal te raken. Dit komt vooral omdat het begin van de relatie tussen Trent en Genevieve zo snel gaat dat het voor mij ongeloofwaardig is.

Het was leuker geweest als er tijd was geweest om de (seksuele)spanning tussen Trent en Genevieve wat op te laten lopen in plaats van dat ze er gelijk volledig voor gaan en zich daarna pas zorgen gaan maken over hun privélevens. Ondanks dit gemis blijft het wel een heerlijk boek dat gemakkelijk weg leest.

Ik zal dan ook zeker het volgende deel gaan lezen dat in januari verschijnt. Een aanrader voor degene die op zoek zijn naar een simpele feelgoodroman vol romantiek en seks zonder veel ingewikkeld gedoe. Een heerlijk boek om op een herfstachtige zondag, met een dekentje op de bank in één ruk uit te lezen.