Laat niet los

Recensie Laat niet los, Harlan Coben

Laat niet los. 15 Jaar geleden raakte Nap Dumas zijn broer kwijt. De puzzelstukjes lijken nu pas in elkaar te vallen.

Laat niet los

| auteur: Harlan Coben | uitgeverij: Boekerij | paperback en E-book | recensent: Carla Kooijman-van Bakel |

Recensie Laat niet los

Nap Dumas, agent en tevens broer van de 15 jaar geleden overleden Leo, leeft een redelijk overzichtelijk leven. Hij doet zijn werk, heeft geen relatie en weinig vrienden. Zijn werk vult hij soms een beetje naar eigen inzicht in. Hij schroomt niet om de wet af en toe iets te helpen, of deze wet zelfs iets op te rekken naar eigen inzicht. Kortom buiten de lijntjes kleuren moet kunnen in zijn beleving vooral als dat grote problemen snel kan oplossen. Zijn rechtvaardigheidsgevoel helpt hem om zijn aanpak goed te praten.

Nap is de dood van zijn tweelingbroer nooit te boven gekomen en gelooft ook niet in het verhaal dat hij samen met zijn vriendin zelfmoord gepleegd zou hebben. Het verleden laat hem dan ook niet los! Heel langzaam wordt het mysterie rondom de legerbasis en de dood van zijn broer ontrafelt. Hij ontdekt dat er meerdere klasgenoten lid waren van de zogenaamde Conspiratie Club, ook zijn broer. Daar heeft hij 15 jaar geleden niets van geweten. Wat betekende het dat ze onderdeel waren van zo’n club? En wat hebben de slachtoffers van nu te maken met die van 15 jaar geleden? Allemaal vragen waar Nap niet uit lijkt te komen en hij twijfelt zelfs of er wel een verband is.

Carla: Ik heb intussen al aardig wat boeken van Harlan Coben gelezen en van tevoren weet ik al dat ik dit boek ook met plezier zal gaan lezen. Voor mij staat Harlan Coben voor constante kwaliteit. Ik heb me niet vergist; ook dit boek heb ik weer met veel plezier gelezen! Het begint meteen lekker, het is geen boek waar je ín moet komen.

Er wordt een moord gepleegd die het verhaal meteen aan het rollen brengt. De sneeuwbal wordt snel groter zonder dat je het verband direct ziet. Gaandeweg wordt het duidelijker maar aan het einde komt het toch nog tot een verrassend einde…maar voordat het zo was moest ik even stoppen. Wat heerlijk: heb je dat ook weleens? Is het boek bijna uit, en kom je er dus bijna achter hoe een en ander nu in elkaar steekt en dan wil je even stoppen……ik had dat nu met dit boek. Waarom? Om het einde nog wat uit te stellen? Geen idee! Ik doe dat ook niet bij elk boek, nu dus wel.