Recensie King, spelen met vuur, Olivia Lewis

Het eerste deel van de King-trilogie is Spelen met vuur. Olivia Lewis weet perfect de balans te vinden tussen erotiek en het achterliggende verhaal.

king spelen met vuur

| auteur: Olivia Lewis | uitgeverij: Ellessy | paperback | recensent: Inge Hogevonder |

Recensie king spelen met vuur

Olivia Lewis is een pseudoniem van een Nederlandse schrijfster. Van wie? Dat blijft de vraag maar dit debuut onder dit pseudoniem is het eerste deel van een trilogie.

King, de titel van de serie, is de achternaam van een welgestelde familie waarin status erg belangrijk is. Luci paste hier eigenlijk niet tussen als dorpsmeisje met een wilde kant. Toch is Benjamin King met haar getrouwd. Ze lijken het perfecte stel. Ze hebben twee kinderen, zijn rijk en hebben alles wat hun hartje begeert. Toch kan schijn bedriegen.

Luci heeft vooral ook de keerzijde van rijkdom leren kennen. Haar schoonfamilie is niet blij met haar, ze is vaak alleen met de kinderen omdat Benjamin veel werkt en ze worstelt al jaren met haar eigen identiteit. Is ze wel gelukkig? Toch gaat alles zo zijn gangetje totdat Joshua King daar verandering in komt brengen. Joshua is de ‘verloren’ zoon van de familie King. Hij heeft in de gevangenis gezeten en niemand wil meer iets met hem te maken hebben behalve zijn broer Benjamin.

Benjamin besluit dan ook, zonder met Luci te overleggen, Joshua in huis op te nemen. Joshua en Luci kunnen helemaal niet met elkaar overweg en irriteren zich enorm aan elkaar. Toch blijkt er ook een onderliggende spanning te zijn. Benjamin moet steeds vaker weg voor werk en Luci blijft alleen achter met Joshua. Ze leert hem steeds beter kennen maar wil ze dat wel? Komt Joshua niet veel te dicht bij? En hoe moet ze omgaan met die onderliggende spanning? Zal ze Benjamin trouw kunnen blijven en haar huwelijk kunnen redden?

Inge H: Deze erotische roman is een echt hoogstandje. Olivia Lewis weet perfect de balans te vinden tussen erotiek en het achterliggende verhaal. Ze schrijft met korte en simpele zinnen en maakt het allemaal niet te ingewikkeld. Hierdoor leest het verhaal heerlijk en erg gemakkelijk weg.

Olivia heeft het verhaal erg goed opgebouwd. Aan het begin leer je alle personages kennen, dit blijft redelijk aan de oppervlakte. Hoe verder je in het boek komt, hoe meer je over de achtergrond van de personages komt te weten. De personages en dan vooral Luci, Benjamin en Joshua groeien qua persoonlijkheid door het boek heen. Dit vind ik erg knap gedaan. Waar ik aan het begin Joshua een zak van een vent vond, kreeg ik steeds meer begrip voor zijn situatie net als voor Luci.

Niet alleen de personages groeien gedurende het verhaal maar ook de erotische spanning. Het is een erotische roman maar dit komt pas halverwege het boek echt naar voren. Dat is ook de reden dat ik dit verhaal onderscheidend vind van alle andere erotische romans. Naar mijn idee zit hier meer verhaal en een dieper liggende boodschap in dan in vergelijkbare boeken. Ik heb daar echt van genoten.

Ook weet de schrijfster je toch nog met het verhaal te verassen. Je verwacht bepaalde wendingen maar die verlopen dan net even iets anders. En het boek eindigt zelfs met een spannende cliffhanger! Ik hoop dan ook dat het tweede deel niet te lang op zich laat wachten. King, spelen met vuur, is een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een erotische roman met diepgang.