Ik wil ook zo'n man

Recensie Ik wil ook zo’n man, Ellen Berg

Ik wil ook zo’n man is een heerlijke feelgoodroman die je niet weg kunt leggen!

Ik wil ook zo'n man

| auteur: Ellen Berg | uitgeverij: Xander | paperback en E-book | recensent: Inge Hogevonder |

Recensie Ik wil ook zo’n man

Charlotte Meningen werkt als cardiologe in een kliniek. Hier is ze zeer succesvol maar in de liefde is succes ver te zoeken. Ze is inmiddels bijna veertig maar de ware heeft ze nog niet gevonden. Ze dacht deze misschien in Tom gevonden te hebben, totdat hij trouwde met haar beste vriendin Antonia. Maar dat is niet haar enige probleem, ze heeft verschillende dwangstoornissen, loopt bij een psycholoog en heeft zeer bemoeizuchtige ouders. Ondanks alles is ze zelf heel tevreden met haar leven.

Dan heeft ze een ongelukkige ontmoeting met een loodgieter. Deze loodgieter, genaamd Uwe, haalt het bloed onder haar nagels vandaan. Toch weet hij haar ook te raken en groeien ze steeds meer naar elkaar toe. Voor Charlotte is dit een grote ramp, want hij past niet in haar kringetje van elite. En dan is Tom er nog, ondanks dat hij getrouwd is blijft hij inspelen op een intieme relatie met haar. Bovendien staat de vriendschap met Antonia op springen hierdoor.

Weet Charlotte haar hoofd boven water te houden? Kan de vriendschap tussen Antonia en Charlotte een man overleven? En weet Charlotte uiteindelijk de man van haar dromen te vinden?

Inge H: Ik wil ook zo’n man is de tweede feeldgood roman van Ellen Berg die in het Nederlands vertaald is. Ellen Berg is een Duitse schrijfster en bij onze oosterburen erg bekend. Haar boeken zijn te plaatsen in het rijtje van Jill Mansell en Jackie van Laren. Heerlijke luchtige feelgood boeken die toch allemaal iets unieks hebben.

Ik wil ook zo’n man is een verhaal waar vele vrouwen zich in kunnen verplaatsen of zich iets bij voor kunnen stellen, ik in ieder geval wel. Je bent bijna veertig maar hebt de ware liefde nog steeds niet gevonden. Je bent gelukkig alleen maar als je dan ziet dat je beste vriendin gaat trouwen met de man die jij voor ogen had gaat het toch kriebelen. Ellen Berg heeft een zeer fijne schrijfstijl.

Ze sleept je vanaf de eerste bladzijde mee in het leven van Charlotte. Je wordt meegenomen in de rollercoaster van emoties. Ik heb met een lach, een traan, woede en verbazing zitten lezen, alle emoties kwamen voorbij.  Zoals in iedere feelgood roman loopt eerst alles helemaal mis voordat het de goede kant uit gaat. Toch weet de schrijfster je te verrassen met een aantal onverwachte wendingen. Het verhaal is niet cliché en heeft aan het einde nog een grote verrassing in petto.

Ik heb dit boek in één dag uitgelezen want ik kon het absoluut niet weg leggen. Een heerlijk boek dat zich naar mijn idee zeker mag plaatsen in het rijtje van de grote feelgood namen. Heerlijk om te lezen in het zonnetje en je onder te dompelen in een prachtig liefdesavontuur. Liefhebber van feelgood romans? Dan moet je dit boek zeker lezen!