Recensie Hoe tem je een miljonair, Jessica Clare

Hoe tem je een miljonair neemt je mee op het avontuur van een miljonair die verliefd wordt op een cat-lady.

Hoe tem je een miljonair

| auteur: Jessica Clare | uitgeverij: Boekerij | paperback en E-book | recensent: Inge Hogevonder |

Recensie Hoe tem je een miljonair

Hoe tem je een miljonair is het tweede deel in de Miljonairs en bruidsmeisjes serie.

Toch is deze roman los te lezen aangezien de personages anders zijn. De enige overeenkomst is, zoals de titel al zegt, een miljonair en een bruidsmeisje worden verliefd.

Edie is een zogenaamde cat-lady. Een vrijgezelle vrouw die dol is op katten. Ze is vrijgezel sinds haar hart is gebroken door haar vorige liefde. Ze was altijd erg sportief maar na een skiongeluk heeft ze blijvend letsel aan haar knie gehouden. Hierdoor kan ze niet meer doen wat ze altijd deed en heeft ze vaak hulp nodig. Ze denkt dat dat de reden is dat haar ex haar heeft verlaten. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze weinig zelfvertrouwen heeft en vaak chagrijnig overkomt. Ze is eigenlijk helemaal niet chagrijnig maar wil geen medelijden van anderen. Gelukkig is haar zus Bianca er om haar bij te staan.

Sinds het ongeluk staat ze altijd voor Edie klaar en helpt ze waar mogelijk. Zelfs met Edie haar katten bedrijf terwijl Bianca een hekel heeft aan katten. Maar dan ontmoet ze bij een vriendin de miljonair Magnus. Ze lijken totaal geen klik te hebben maar toch vraagt hij haar uit. Magnus is namelijk door zijn broertje Levie aangespoord om Edie uit te vragen zodat hij tijd kan doorbrengen met Bianca. Maar is het wel een goed idee om dit voor Edie te verzwijgen? En meent Bianca het wel echt met Levie? Langzaam ontstaat er meer tussen Edie en Magnus maar een geheim blijft tussen hun in hangen. Zal het uiteindelijk allemaal goed komen?

Inge: Hoe tem je een miljonair is een heerlijke romantische feelgoodroman. Ondanks dat dit het tweede deel is in de serie, is het echt een apart verhaal. De enige personen die uit het eerste deel terug komen zijn degenen die daarin trouwden en nu gast zijn op de bruiloft van de vriendin van Edie. In hoe tem je een miljonair leef je vanaf de eerste bladzijde mee met Edie en Magnus en hun ontluikende liefde.

De schrijfstijl is vlot, gemakkelijk en meeslepend. Het is een verhaal dat je in een ruk uitleest. Het begin had mij direct te pakken. De personages worden goed weergegeven en uitgewerkt waardoor je ook bepaalde verwachtingen van ze hebt. Erg knap vind ik hoe de schrijfster Bianca heeft neergezet en haar geheime agenda. Hoe verder je in het verhaal komt, hoe beter je haar leert kennen. Je krijgt steeds meer respect voor Edie en meer afkeer voor Bianca. Echter heeft Edie dit zelf niet door waardoor je haar het liefste door elkaar wilt schudden en haar op het gedrag van haar zusje wilt wijzen.

De schrijfster creëert dus een groot inlevingsvermogen. Het verhaal lijkt heel voorspelbaar maar Jessica Clare weet, net als in haar andere boeken, er toch nog een onverwachte draai aan te geven. Natuurlijk is het einde lang en gelukkig maar op welke manier is toch altijd de vraag. Erg leuk in dit boek vind ik de grote rol die de katten spelen. Heerlijk hoe ook de katten een eigen leven en een eigen rol spelen in dit verhaal met al hun eigenaardige trekjes. Ik ben dol op katten en dit verhaal heeft dus echt voor mij een streepje voor bij al haar andere boeken. Al met al dus weer een topper van Jessica Clare.