Duingras

Recensie Duingras, Jackie van Laren

Duingras gaat over Wende die haar relatie ziet stranden en letterlijk de stranden opzoekt om over haar leven na te denken.

Duingras

| auteur: Jackie van Laren | uitgeverij: Boekerij | paperback en E-book | recensent: Inge Hogevonder |

Recensie Duingras

Wende vertrekt in de zomer, hals over kop, naar de Wadden. Ze is toe aan vakantie, een vakantie alleen. Ze is gestopt met haar studie een heeft geen idee welke kant ze op wil. Daarnaast heeft haar vriend Bastiaan, na twee jaar, hun relatie beëindigd. Ze had verwacht dat ze overstuur zou zijn maar ze heeft geen traan gelaten. Zou het misschien niet beter zijn geweest als het al eerder uit was gegaan? Ze heeft in ieder geval tijd nodig om na te denken over alles.

Op de Wadden neemt ze zich voor om te gaan wandelen en fietsen en na haar vakantie alles duidelijk te hebben. Maar als ze op haar eerste dag bij een strandtent binnenstapt weet ze nog niet dat dat alles voor haar vakantie zal veranderen. Ze leert Axel en Vincent kennen, de eigenaar van de strandtent en zijn beste vriend. Een groot contrast tussen die twee, de brommige norse Axel en de vrouwenversierder Vincent.

Toch voelt Wende zich direct aangetrokken tot Axel in plaats van Vincent. En dat maakt ze Vincent ook direct duidelijk. Vincent maakt het niet uit, vrouwen genoeg. En er ontstaat een goede vriendschap. Langzaam ontdooit Axel en lijkt er iets te groeien tussen hem en Wende. Maar dan staat Wende’s ex Bastiaan opeens voor haar neus. Wil Bastiaan haar terug? En hoe zal het gaan met Axel?

Inge: Duingras is het eerste deel in de vierdelige Eilandliefde serie. Jackie van Laren heeft al vele succesvolle romans op haar naam staan zoals de Q-serie en vallen en opstaan. Deze heb ik allemaal gelezen en de verwachtingen waren dan ook hoog gespannen. Vanaf de eerste bladzijde leef je mee met Wende.

De schrijfstijl van Jackie van Laren is uniek. Ze schrijft vlot en levendig. Je vliegt door het boek. Daarnaast weet ze alle personages hun eigen karakter mee te geven en deze komen ook duidelijk naar boven in de dialogen die overal in het boek terug komen. Dit maakt het boek extra levendig en zorgde ervoor dat ik me nog beter in kon leven in de personages. Soms wilde ik echt tegen ze schreeuwen! Wende trap er niet in! Axel haal dat bord voor je kop weg! Daarnaast heb ik ook erg gelachen.

Dit boek heeft echt alles, de nodige dosis romantiek maar ook vriendschap en humor.

Ben ik fan? Ja een hele grote! Mijn verwachtingen waren hooggespannen maar zijn dan ook zeker waargemaakt. Ik kan dan ook niet wachten om verder te lezen in deel twee, Stormwind.

Daarbij vind ik het bijzonder hoe dit boek is ontstaan. Het is begonnen als een Facebook verhaal. Iedere dag kon de lezer op de pagina van Jackie een stukje van het verhaal lezen. Uiteindelijk is daar dit boek uit ontstaan. De verhalen zijn nog steeds te lezen op Facebook en Jackie is op dit moment met het vierde en laatste deel bezig. Ik ben ook begonnen in Duingras via Facebook maar toen ik hoorde dat het in boekvorm zou verschijnen ben ik gestopt en heb ik gewacht totdat deze zou verschijnen. Dit is natuurlijk echt uniek. De lezer heeft alle vrijheid tot zijn eigen favoriete leesvorm, een boek, een E-boek of online via Facebook. Echt een aanrader voor alle feelgood fans!