De maagd en de miljonair

Recensie De maagd en de miljonair, Jessica Clare

De maagd en de miljonair is deel 1 van de serie: Miljonairs en bruidsmeisjes. Een roman waar de seksuele spanning soms van afspat en met de nodige humor en gênante momenten.

De maagd en de miljonair| auteur: Jessica Clare | uitgeverij: Boekerij | paperback en e-book | recensent:  Inge Hogevonder |

Marjorie Ivarsson is bruidsmeisje van haar vriendin Brönte. Ze hebben elkaar ontmoet toen ze beiden als serveerster werkten. Brönte heeft een steenrijke miljonair ontmoet waar ze de rest van haar leven mee wil delen. Ze trouwt in een vakantieresort op het eiland dat haar toekomste echtgenoot heeft gekocht. Alle bruidsmeisjes vieren daar van te voren al vakantie om Brönte te helpen en bij te staan in de voorbereidingen.

Marjorie moet hiervoor behoorlijk uit haar comfortzone stappen want buiten haar werk als serveerster om, gaat ze naar het bejaardentehuis en de bingo. Doordat ze opgegroeid is bij haar oma houdt ze van ouderen en hun bezigheden. Uitgaan, drinken en mannen zijn dan ook niets voor haar. Totdat ze op het resort een man, Robert, uit de zee redt. Ze is op slag verliefd op hem en hij ook op haar. Maar Marjorie, onzeker als ze is, denkt dat zo’n knappe man nooit op iemand als haar kan vallen. Daarom doet ze zich anders voor dan dat ze is, maar is dat wel een goed idee?

Ook Robert valt als een blok voor Marjorie maar ook hij doet zich anders voor dan dat hij is. Een prachtige bescheiden vrouw kan toch nooit vallen voor een miljonair die bekend staat als beruchte playboy? Weten Marjorie en Robert elkaar toch te vinden? Is de liefde sterker dan alle leugens?

Inge H: De maagd en de miljonair is het eerste deel in Miljonairs en bruidsmeisjes serie en spoort aan tot meer! Na dit eerste deel ben ik namelijk overtuigd om ook de andere delen te gaan lezen. Jessica Clare heeft al de succesvolle Miljonairsclub-serie op haar naam staan. Deze heb ik nog niet gelezen maar door de goede naam van de schrijfster waren mijn verwachtingen hoog gespannen. Deze heeft ze wat mij betreft ook waar weten te maken.

De schrijfstijl is vlot, gemakkelijk en meeslepend. Het is een verhaal dat je in een ruk uitleest. Het begin had mij direct te pakken. De personages worden goed weergegeven en uitgewerkt waardoor je ook bepaalde verwachtingen van ze hebt. Het verhaal was in eerste instantie niet voorspelbaar en de schrijfster wist mij regelmatig te verassen.

Het laatste gedeelte bevat een onverwachte plotwending die, naar mijn smaak, iets te ver wordt uitgemolken waardoor het wat langdradig wordt. Toch kan het verhaal dit hebben omdat je wilt weten hoe het gaat aflopen met Marjorie en Robert. Het is een roman, maar wel één waar de seksuele spanning soms van afspat. Ook weet de schrijfster er de nodige humor en gênante momenten in te verwerken waardoor ik met een lach op mijn gezicht heb zitten lezen. Al met al een heerlijk boek om even in te verdwijnen.