Café, zon & zee

Recensie Café, zon & zee, Jenny Colgan

Café, zon & zee is een heerlijke feelgoodroman die je laat verlangen naar een zomerse strandvakantie!

Café, zon & zee

| auteur: Jenny Colgan | uitgeverij: LS Amsterdam | paperback en E-book | recensent: Inge Hogevonder |

Recensie Café, zon & zee

In Café, zon & zee werkt Flora McKenzie als juridisch medewerker bij een advocatenkantoor in Londen. Maar ze is opgegroeid op een klein Schots eiland genaamd Mure waar altijd alles hetzelfde blijft. Daarom had haar moeder Flora altijd gestimuleerd om te gaan studeren zodat ze kon ontsnappen aan Mure. En sinds haar moeder drie jaar geleden is overleden is Flora ook nooit meer op Mure geweest. Ze heeft minimaal contact met haar vader en broers en leeft haar eigen leven in Londen.

Dan verschijnt de steenrijke zakenman Colton Rogers op het advocatenkantoor. Hij heeft een stuk land op Mure gekocht en heeft een advocaat nodig. Hij heeft te horen gekregen dat er iemand van Mure werkt en dat heeft hij net nodig. Op het moment dat Flora bij haar baas wordt geroepen weet ze nog niet dat haar leven compleet gaat veranderen. Ze zal terug naar Mure moeten. Is ze nog welkom bij haar familie en kent ze hen eigenlijk nog wel? Zal ze zich weer aan kunnen passen op Mure? Zal ze de zaak voor Colton Rogers kunnen winnen? En kan ze het hart van die ene leuke man winnen? Of wordt ze toch onverwacht verrast door een andere man? Een boek vol liefde, drama en avontuur.

Inge: Café, zon & zee is een heerlijke feelgood roman die me deed verlangen naar een zomerse strandvakantie. Liefhebbers van Jill Mansell, Sophie Kinsella en Sarah Jio zullen zeker gaan geniet van dit boek. Het verhaal leest erg gemakkelijk weg en is dan ook zo uit.

Jenny Colgan heeft een vlotte pen en door verschillende intriges met elkaar te verwikkelen weet ze de spanning vast te houden. Daarbij is er veel aandacht voor familierelaties, vriendschap en de liefde. Hierin weet de schrijfster de perfecte balans te vinden. Ze weet heel goed ervoor te zorgen dat het boek niet zoetsappig wordt maar wel genoeg liefde bevat om het interessant te houden.

Erg mooi vond ik dat je gedurende het verhaal steeds meer over het verleden van Flora te weten komt. Hierdoor ga je haar steeds beter begrijpen en maakt het verhaal ook echt een ontwikkeling door. Je kunt het verleden en het heden steeds beter aan elkaar puzzelen waardoor er een compleet beeld ontstaat met een happy end voor iedereen. Toch is dat happy end niet voorspelbaar. Je wordt gedurende het verhaal van de ene naar de andere kant geslingerd en uiteindelijk weet de schrijfster je toch nog te verassen.

Op de cover staat: ‘Mijn favoriete schrijfster ‘ Jill Mansell. En deze wereldberoemde schrijfster heeft gelijk, Jenny Colgan is een geweldige schrijfster en zeker te vergelijken met het werk van Mansell. Ik heb genoten van Café, zon & zee, het is een heerlijk, zomers boek en ga zeker nog meer lezen van Jenny Colgan.