Een liefde in rome

Recensie Een liefde in Rome, Mark Lamprell

Sharon: De geschiedenis, het heden, de kunst en vooral de liefde komen voorbij in dit boek. Aangrijpend, maar ook magische was het boek ‘Een liefde in Rome’, wat ik in een week heb uitgelezen. Kortom: een echte aanrader!

Een liefde in Rome

| auteur: Mark Lamprell | uitgeverij: AW Bruna | paperback en e-book | recensent: Sharon Op ‘t Root |

Recensie Een liefde in Rome

Rome, een bijzondere stad. Een stad die veel indrukken nalaat, en op welke manier dan ook je leven zal doen veranderen. In het boek zijn drie “hoofd” verhaallijnen die je stuk voor stuk aan het denken zet.

Als Alice naar Rome komt, is ze vooral opzoek naar inspiratie voor haar kunstwerken. Al wordt het eenmaal in Rome, al snel duidelijk dat Alice niet weet wat ze verder moet met haar leven. Maakt ze de goede keuzes? Houdt ze wel van haar vriend/verloofde? Weet ze zeker dat ze met hem wil trouwen? Of bestaat er zoiets als liefde op het eerst gezicht? De verwarring wordt alleen maar groter na de ontmoeting met een groep Britse jongens. Lukt het Alice zichzelf te vinden?

Wanneer Meg en Alec naar Rome komen, is het stel 20 jaar getrouwd. Een lange tijd, waarin veel is gebeurd. Ze hebben zich ontwikkeld tot goede en succesvolle ondernemers en daarbij zijn ze ook nog trotse ouders. Een tijd die ervoor heeft gezorgd dat ze langzaam uit elkaar groeiden. Wanneer Meg meer wilt weten over een blauw tegeltje besluiten ze naar Rome te gaan. Groeien Meg en Alec weer naar elkaar toe in deze bijzondere stad?

Na het overlijden van Henry weten Constance (de vrouw van Henry) en Lizzy (de zus van Henry) niet meer wat te doen. Overvallen door het verdriet, besluiten ze de laatste wens van Henry in vervulling te laten gaan. Ze willen de as gaan uitstrooien over de Romeinse rivier. Zou dit avontuur de twee oudere dames van in de 70 dichter bij elkaar brengen?

Sharon (23)De quote: “… ieder mens is slechts een golf die door de ruimte beweegt, voortdurend veranderd, van minuut tot minuut, terwijl hij verder reist.” waarmee het boek begon zette me gelijk aan het denken. Het sprak me aan, omdat ik me erin kon vinden, maar het zorgde vooral dat ik benieuwd was naar het verhaal. Waardoor ik erg veel zin had om te lezen.

Gegrepen door het bijzondere perspectief waarin het boek geschreven is, kon ik het maar moeilijk wegleggen. De “stad” Rome die je het verhaal vertelt, zorgt ervoor dat je met een andere kijk op het verhaal, het boek leest. Je leeft mee met de personen, het grijpt je aan en het zet je aan het denken. Iets wat ik persoonlijk erg mooi vind aan dit boek.

Alles bijeen vond ik dit echt een goed boek. De geschiedenis, het heden, de kunst en vooral de liefde komen voorbij in dit boek. Aangrijpend, maar ook magische was het boek ‘Een liefde in Rome’, wat ik in een week heb uitgelezen. Kortom: een echte aanrader!