opkotmetjentel5

Recensie Op kot met Jentel in het laatste jaar

Inge: een perfect einde van een perfecte serie boeken!

Op kot met Jentel in het laatste jaar

| auteur: Björn Peeters | uitgever: Ateliers Claudine | paperback | recensent: Inge Hogevonder |

Het laatste jaar van Jentel en haar vriendinnen op kot breekt aan. Ze hebben vier geweldige jaren gehad en willen alles uit het laatste jaar halen. Daarom zijn Jentel, Carla, Prinses, Kitten en Chelsey vertrokken uit klooster en hebben ze een eigen huisje gehuurd. Zuster Merel is met hun meegekomen om te ontdekken of ze nog wel in het klooster wil blijven. En natuurlijk zijn ook Kim en Lise meeverhuisd.

Een hele verandering en dat brengt dan ook verschillende, meestal grappige, problemen met zich mee. Verder bereiden de meiden zich allemaal voor op de toekomst. Er zal in dit boek dan ook weer het nodige gaan veranderen, nieuwe huizen, nieuwe banen, maar ook nieuwe liefdes. Wat gaat er gebeuren tussen Jentel en Gert? Wie is de onverwachte liefde van Prinses? Chelsey’s toekomst verandert van het ene op het andere moment en heeft Carla in Dimitri dan toch eindelijk de man van haar dromen gevonden?

Inge: Dit is jammer genoeg alweer het laatste deel in de serie omtrent Jentel en haar vriendinnen. Met pijn in mijn hart neem ik afscheid van dit laatste boek, want ik heb zo genoten van alle avonturen! D

e schrijfstijl van de boeken is heerlijk, vlot en grappig en je leest de boeken dan ook in een heel snel tempo uit. In dit laatste deel verandert er veel, alle meiden nemen een stap in de toekomst en gaan langzaamaan allemaal hun eigen weg.

Dit vond ik leuk om te lezen, want hoewel ze super close zijn gaan ze toch allemaal een andere richting op. Dit zorgt er ook voor dat het verhaal een goede afsluiter is van alle boeken: het verhaal heeft een duidelijk einde. Ook al zou er van mij gerust nog een boek mogen komen dat zich een aantal jaar later afspeelt. Ik blijf toch benieuwd wat er van de meiden is geworden. Het verhaal zit vanaf het begin af aan weer vol humor, maar ook vol verassingen. Dit deel heeft veel wendingen die ik niet aan had zien komen wat het extra leuk maakte.

Al met al een perfect einde van een perfecte serie boeken!

De recensies van de andere delen van Op kot met Jentel ook lezen?

Lees hier de recensie van Op kot met Jentel in het eerste jaar,  hier de recensie van Op kot met Jentel in het tweede jaar, hier de recensie van Op kot met Jentel in het derde jaar en hier de recensie van Op kot met Jentel in het vierde jaar.